IDRE, 3:e dagen

Idre är förbannat roligt.

För att vara tredje dagen här uppe så har det varit väldigt händelserikt. Igår var första dagen i backen, allt gick finfint med att hyra skider m.m Sen när vi kom ner till backen så kunde jag typ inte åka för pjäxorna var för små och jag fick ont. Haha så kom alex pappa peter och hämtade snowboarden så jag fick åka lift upp med den på och hålla i stavarna för alex höll i mina pjäxor och peter i skidorna. Hmm , sen åkte vi till skid(skit)uthyrningsstället :D och jag hyrde en egen snowboard så åkte vi resten av dagen, ganska knackligt farmåt men inga allvarligare krockar. Förutom när jag körde in i Alexandras lillasysters kompis, jag skrek akta. Men när jag kommer bakifrån och hon inte ser mig så kan det ju inte vara så lätt att veta vart man ska akta? haha.

Idag så började dagen helt underbart med strålande sol och lite vind, dock mycket folk. Det var lite surt men vafan. Men efter ungefär 4 åk gick binningen på brädan av och det gjorde så att jag inte kunde spänna fast foten ordentligt och det är inte så bra för en "nybörjare" :D haha. Det riktigt illa var ju att i var uppe på toppen av berget så jag och alex gick runt bland lifthusen och frågade efter en mutter eller skruv eller vafan vi skulle ha. Men självklart med våran otur hade de inget av det. Så vi fick så snällt be om att få åka liften ner, och det fick vi minsann. Det var en upplevelse! Haha.


Men nu är det 4 skiddagar kvar och inget brutet än, så det kan faktiskt vara så att jag kommer hem hel :D

Håll tummarna för sköen.


Peace,love and soul . <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0