En hyllning

Meningen är att jag ska sova nu, men som vanligt när man vill sova så kan man inte. Då började jag tänka, alla möjliga saker flög igenom mitt huvud och jag kom på en grej. Jag är korkad.

Min vän Julia aka. Min Dr. Phil, hon kommer alltid med råd.
Råd som egentligen är ganska lätta att följa, dom flesta är "du kommer ångra dig" och liknande. Jag lyssnar och visst så tänker jag på vad hon sagt men jag gör ALDRIG som hon säger. Så nu när jag låg här kom jag att tänka på hur mycket lättare mitt liv hade varit om jag bara hade lyssnat på denna kvinnan. Jag såg två scenarion, nuet och om jag hade gjort som hon sa. Tidsmaskin någon? Jag hade väldigt gärna åkt tillbaka och följt alla hennes förbannade råd :) Oftast när jag berättar vad jag gjorde istället brukar hon ägna någon minut med att förklara att jag är en idiot, och att jag kommer ångra mig. Jag skrattar oftast och tänker inte så mycket på det, sen går det max en dag och jag ångrar allt. Då brukar jag ägna många minuter åt att förklara för mig själv att jag är en idiot.
Hur kommer det sig att jag inte kan följa hennes råd? Är jag för stolt, eller bara dum?
Det är sjukt jobbigt, men jag ska börja nu. Just det pullan, jag ska börja lyssna, och göra som du säger. Funkar det bättre får du helt enkelt sitta fast på mig resten av livet..

Men även när jag gör mina idiotiska handlingar, och vi båda är överens om att jag är en idiot, så vet jag att hon alltid kommer finnas där för att säga "vad var det jag sa" nästa gång också. Tur är väl det, någon gång kanske jag lär mig något :) Jag älskar dig Julia. <3

Julia

Kommentarer
Postat av: julia

hihi, min lilla älskling :) u need me , and i need u ^^<3

2009-11-05 @ 23:53:50
URL: http://julita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0