Vaccinera sig?

Nu när svininfluensa vaccinet kommit har folk börjat vaccinera sig. Ingen kan väl ha missat alla dessa diskussioner om man ska göra det eller inte. De som blir tvugna att göra det är ju sjukhuspersonalen, jag tycker att man ska få göra som man vill.

Min mor rusade precis in i mitt rum och sa att hon ville att vi skulle vaccinera oss. Fast vi kom överens om i förrgår att var och en skulle få bestämma. Men nu sa hon att alla skulle det. Då tog jag fram 18-år-och-myndig kortet, samt sa att om hon ville att jag skulle göra det så får hon göra det på mig när jag sover. För jag vill inte göra det. För det första HATAR jag sprutor för det andra hör jag mer negativa saker om vaccinet än sjukdomen typ? T.ex. jag kommer inte ihåg det nu men jag vet att jag läste i tidningen om att det var ett land som hade bojkottat vaccinet. Jag tror det var Schweiz, jag är Schweiz.

Nu är det hockey snart, jag hade velat åka och kolla eller åtminstone gå till o'learys men jag orkar faktiskt inte. Så jag ska poppa popcorn och kolla på en film :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0