Riktig chokladmjölk

Jag tänkte testa att gå till skolan idag, idiotiskt.
Vilken än en gång bevisar att jag ska lita på min magkänsla och inte på min mor.


Direkt när jag kom hem såg jag att vi hade Oboy vilket är min gudadryck när jag är sjuk. Men jag var grymt sugen på sådan chokladmjölk som min mormor alltid gör, "riktig choklad" Jag tycker att det borde vara allmänbildat att man ska kunna göra det, men tydligen är det inte det. Därför kommer lite instruktioner nu :D

Du behöver:

Kakao
Mjölk
Socker

Såhär gör man:

Först mät upp mjök i en mugg, så många muggar du vill ha.
Sedan häller du i mjölken i en kastrull och sätter på plattan på högsta.
En mugg mjök ska man ha 2-3 tsk kakao. Så man får räkna lite om man ska ha fler.
Sedan häller man i 1 tsk socker, sen är det viktigt att man rör om hela tiden.
Annars bränns mjölken fast i kastrullen.
Hur länge den ska stå på beror på hur varm man vill ha den, jag brukar känna med fingret.
Men glöm inte att tvätta händerna då! Annars kan man gå efter när det börjar ryka från kastrullen.
Sen har man varm god riktig chokladmjölk som är så gott.


Paradiso Girls - Patron Tequila (ft. Lil' Jon) / En låt som jag kommer spela hela veckan på Cypern :D

Jag ska glo på en film nu , sen ska jag försöka sova lite. Har sovit otroligt dåligt inatt, hostat som en idiot har jag :)

Hejdå på er.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0