Fridens

God eftermiddag allesammans. Detta har inte varit den händelserikaste av dagar, men en väldigt bra dag. Vaknade vid halv nio, duschade och åkte till skolan. Insåg på bussen att detta inte skulle bli en vanlig skoldag. Utan detta skulle vara dagen då många fattade stora beslut om sin framtid. Den otroligt efterlängtade SYO-dagen. Jag har inte den blekaste aning om vad syo står för men jag är säker på att det är helt ointressant fakta.

Jag var i skolan i exakt två timmar (+- några minuter) sen åkte jag hem för att påbörja mitt arbeta angående den immateriella äganderätten, ytterst ointressant även detta. Samtidigt som jag får lama sms från min chef angående jobb i veckan och helgen, vilket får mig att tro att hon kanske är lite på sniskan? Hon brukar vara väldigt proffisionell av sig annars, men inte idag icke.
När jag är färdig med detta här så ska jag äta, funderar på om jag ska laga mat eller inte och vara hungrig fram till jobbet, svårt beslut.

Som många märkt är snön fortfarande kvar, med tillökning. Det är ruskigt jobbigt, men bland alla grupper på FB så hittade jag en som hette "Vi som har märkt att snön inte försvinner även om man klagar". Jag klagar på snön så fort jag stiger utanför dörren med forhoppningar om världens regnstorm som ska fösa undan allting. När jag kommer mot mitt hus på dagarna dras min blick alltid till taket över vår balkong. Det hänger snö säkert en meter rakt ut i luften. Detta tyckte jag var ett extremt coolt fenomen.. Men nu när jag sitter här i vardagsrummet och tittar ut, så ser jag värsta lavinen från taket. Detta gjorde mig ledsen och glad samtidigt. Ledsen för att vad ska jag nu kolla på när jag kommer gående? Glad för att detta kanske är början på tö? Ledsen igen för jag vet att det är omöjligt så länge det är minusgrader :)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0